צילום ילדים - עשה זאת בעצמך
top of page

צילום ילדים - עשה זאת בעצמך

עודכן: 26 בפבר׳ 2020

בעולם שבו המצלמה תמיד איתנו, (בסמארטפון כמובן) אנחנו לא מפסיקים לצלם, כל הזמן והכל! בעיקר אנחנו ההורים, חייבים לשלוף את הטלפון בכל הזדמנות ראויה לתיעוד ואין דבר כזה לא ראוי שמדובר בילדים שלנו.


פעם בעידן הפילם היינו חושבים לפני כל קליק, אך היום בעידן הדיגיטלי החשיבה מאחורי כל תמונה נלקחה מאתנו.

קל ללחוץ על ההדק, מקסימום- מוחקים. אז אם כבר מצלמים, בואו נעשה זאת כמו שצריך...

צילום ילדים - טיפים חשובים


קודם כל סבלנות צילום בכלל וצילום ילדים בפרט דורש סבלנות. לא תמיד הילד משתף פעולה (על מי אני עובדת?! רב הזמן אין שיתוף פעולה, לפחות אצלי בבית). אז תהיו סבלניים וחכו לרגע המתאים. תהיו יצירתיים ונסו להפיק את המרב מהסיטואציה. אין צורך ב- 20 תמונות מטושטשות של הילד, רק באחת טובה!


צילום ילדים


תאורה

תאורה זה הדבר הכי חשוב בכל סוגי הצילום!

השעות עם התאורה הטובה ביותר הן שעות אחרי הצהריים או הבוקר המוקדמות- לקראת השקיעה או הזריחה. בשעות האלה השמש נמצאת בזווית הכי מחמיאה אשר יוצרת תאורה רכה ונעימה שהכי מומלצת לצילום.

בכל זאת צריכים לצלם בשמש החזקה? חפשו צל. שמש חזקה לא נעימה לעדשת המצלמה ולא לעיניים שלנו. בנוסף שמש בזווית גבוהה יוצרת צללים קשים על הפנים ועל הגוף ולא מחמיאה כלל.


צילומי משפחה בים

רקע הרקע לא פחות חשוב מהנושא. חפשו רקע נקי ונעים לעין שלא "יגנוב" את תשומת לבו של הצופה. לחילופין רקע מתאים גם יכול לתמוך באובייקט. הכל תלוי בסיטואציה כמובן.


צילומי גיל שנה בטבע


צלמו מגובה העיניים הטעות הגדולה ביותר היא לצלם מלמעלה, לא מחמיא וגורם לאשליה שהאובייקט קטן הרבה יותר ממה שהוא. כשאני אומרת לצלם מגובה העיניים מדובר על גובה העיניים של הילד, כן? לכן, שמדובר על צילום ילדים תרדו למטה, תשבו, אפילו תשכבו. תגיעו לתנוחה הכי טובה ומחמיאה למצולם.


צילום ילדים

לא תמיד חייבים להסתכל על המצלמה אם תשאלו אותי, התמונות הכי טובות ויפות הן דווקא הטבעיות, אלה שלא צריך להתאמץ בשבילהן. לא חושבת שתמונות שהמבט הוא ישיר למצלמה, עם חיוך מאולץ הן הטובות ביותר. ולכן אל תכריחו אותם להתסכל ולחייך - דווקא תתפסו אותם מרוכזים במשהו אחר. אלה הרגעים שאנחנו רוצים לזכור.





לבסוף, גם כשאתם עם המצלמה בשלוף תסתכלו לרגע לילד שלכם בעניים ולא דרך המסך. תראו לו שאתם איתו. עבדו אחרי הכללים ומבטיחה שתראו שיפור.

בהצלחה! הפוסט עזר לכם? שתפו כדי שגם אחרים יהנו ..


177 צפיות2 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page